Není kompatibilita jako kompatibilita
Pokud si objednáváte příslušenství z e-shopu, nestyďte se zeptat na zdánlivě jasné, ale podstatné detaily. I když je vše označeno jako kompatibilní s vaším zařízením, můžete včasnou otázkou předejít zajímavým problémům.
Rozhodl jsem se zakoupit si handsfree přímo od operátora (Vodafone). Našel jsem zajímavý model HBH-PV705 u kterého bylo uvedeno následující:
Kompatibilní telefony: Sony Ericsson K510i, K600i, K610i, K700i, K750i, K800i, M600i, P910i, P990i, S700i, T630, V600i, V630i, V800, W300i, W550i, W700i, W710i, W800i, W810i, W850i, W900i, W950i, Z1010, Z520i, Z530i, Z550i, Z610i, Z710i, Z800i
Vlastním právě osvědčený typ T630, zavolal jsem na infolinku, ujistil se o platnosti na webu uvedených údajů (kompatibilita, dodání bez nabíječky) a objednal. Za dva dny jsem převzal zásilku, nedočkavě ji rozbalil a kochal se pohledem na ten zázrak.
Lesk a bída konektorů
Očekávání z fotografií bylo naplněno – vkusné, elegantní a na uchu sedí dokonale (pro levý i pravý boltec). Potěšila i přibalená malá šňůrka na krk pro nošení mimo slech. Méně již potěšilo nabíjení.
Dle manuálu jsou kompatibilní nabíječky CLA-60, CST-60, CST-61 či CDS-60 (při nabíjení je handsfree „nabodnuto“ na jeden „trn“ konektoru nabíječky).
Moje nabíječka se na mne zazubila označením Standard Charger CST-13 a konektorem, který na první pohled připojení odmítal.
Obratem jsem volal Vodafonelinku, kde je chyba. Po objednávce (kontrola kompatibility telefonu s handsfree, které je dodáváno bez nabíječky) jsem čekal stejný konektor, nebo přibalenou redukci. Jak jsem zjistil, konektor nabíječky je shodný u novějších typů telefonů (mezi které ten můj nepatří). Kompatibilní handsfree samozřejmě je – tedy doufám, že hovor s ním pomocí telefonu T630 uskutečnit půjde – žel, nabíjení mou nabíječkou se nekoná.
Přiznávám, byla to má chyba. Měl jsem se na konektor nabíječky pro jistotu informovat, zvlášť když mi bylo zdůrazněno, že handsfree je dodáváno bez ní. Nechal jsem se uchlácholit kouzelným slůvkem kompatibilita, které jsem pochopil univerzálně a dále nepátral. Při dalším řešení mého problému mne opravdu potěšil vstřícný přístup pracovníků infolinky.
Vodafone se umí postarat
Nejvíce chvály si po právu zaslouží operátorka Dagmar Formánková, kterou tímto srdečně zdravím (budiž jí tučná prémie vyplacena). Pracovala na plných 100% – trpělivě mne vyslechla, konzultovala problém s kolegy, radila. Když byl náš hovor – patrně pro přílišnou délku – rozpojen, sama mi zavolala a navázala na rozřešenou situaci. Ověřovala, zjišťovala, upozornila mne na mé právo handsfree vrátit a nakonec se jí podařilo dohledat cenově dostupný model nabíječky, která by dle technického oddělení měla vyhovovat. Zajistila objednávku a rychlé dodání (čiličili, teď už to bude na České poště). Ještě jednou mnohokrát děkuji!
Líná huba, holé neštěstí
Po proběhlé anabázi a jistému zklamání, že nebudu moci druhý den „udivovat telefonováním s rukama v kapsách“ mám pro vás radu: Nebojte se pro jistotu zeptat na důležitou věc, která Vám připadá zcela samozřejmá, ale není výslovně řečena. Včas položenou otázkou si můžete ušetřit spoustu času i nervů.
Handsfree zdar :-).
15. prosince (2006) 09:47Komentáře
Žádné komentáře